آشنایی با نرم‌افزار VMware vRealize Operations

آشنایی با نرم‌افزار VMware vRealize Operations

نوشته شده توسط: تیم فنی نیک آموز
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۱۷ تیر ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 13 دقیقه
۵
(۱)

مقدمه

امروزه مجازی‌سازی، تمامی حوزه‌های زیرساخت و عملیات فناوری اطلاعات را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. ازاین‌رو شاید شما هم بخواهید بدانید که چگونه می‌توان استفاده از زیرساخت‌ها را در دنیای فناوری اطلاعات بهبود بخشید؟

اگر علاقه‌مند به یادگیری کار با انواع سرورها، مباحث شبکه و … هستید یا می‌خواهید امنیت و ظرفیت محیط‌های مجازی مربوط به کارتان را ارتقا دهید، احتمالا تا حالا به آموزش vROps و vRealize فکر کرده‌اید. در دنیای امروز شما برای بهبود و توسعه کسب و کارتان به آموزش‌های این‌چنینی نیاز دارید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با نرم‌افزار vROps و قابلیت‌های آن، نحوه کارکردن با این نرم‌افزار را هم بیاموزید.

 

آشنایی با نرم‌افزار آموزش vROps

هر مدیری لازم دارد اطلاعات جامعی در خصوص مدیریت منابع و زیرساخت‌های کسب‌ و کار خود داشته باشد تا بتواند با حفظ سلامت سیستم، مسائل و مشکلات را پیدا کرده و آن‌ها را از بین ببرد. VRealize Operations Manager یا vROps یک ابزار تشخیصی و نظارتی است که برای مدیران امکان نظارت کامل بر سلامت سیستم را فراهم می‌کند.

آن چیزی که VRealize Operations Manager را از سایر ابزارهای نظارتی متمایز کرده است، عمق و وسعت اطلاعاتی است که در مورد محیط در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر هرچه عملیات vRealize طولانی‌تر باشد، اطلاعاتی که دریافت می‌کنید نیز با جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته خواهد شد. ازاین‌رو آموزش vROps برای مدیرانی که می‌خواهند از سلامت روند کسب‌ و کار خودشان اطمینان کسب کنند، ضرورت دارد.

چرا آموزش vROps مهم است؟

اهمیت آموزش vRealize از این ناشی می‌شود که استفاده از چنین نرم‌افزاری مزایای بسیاری دارد و می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری سیستم شما شود. اجازه دهید شما را با چند مورد از مهم‌ترین مزایای آموزش vROps و به کار گیری آن آشنا کنیم.

سرعت بالا

vRealize می‌تواند به شما در ارائه خودکار خدمات فناوری اطلاعات کمک کند. این موارد شامل تمامی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و هر سرویس سفارشی دیگری می‌شود. این اتوماسیون همچنین به شما اجازه می‌دهد تا به‌سرعت به نیازهای loans-cash.net در حال تغییر کسب ‌و کارتان پاسخ دهید.

کنترل هرچه بهتر

به کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید به راحتی تمامی مقررات و خط‌مشی‌های مرتبط با اجرای استاندارد استقرار، سطوح خدمات و منابع خود را کنترل کنید. این سطح از کنترل و نظارت، آن هم بدون آنکه زمان زیادی از شما بگیرد، می‌تواند برآیند نهایی سیستم را افزایش دهد.

 

 

تأمین و مدیریت

شما می‌توانید با حذف کارهای تکراری و ساده‌سازی فرایند استقرار، مدت زمان لازم برای استقرار برنامه‌های خود را کاهش دهید. همچنین این امکان وجود دارد که این کار را با استفاده از نقشه‌ها و اجزای قابل‌استفاده مجدد انجام دهید.

مدیریت و تحول زیرساخت

یکی دیگر از مزایای آموزش vROps کمک به سازمان‌ها در استقرار زیرساخت‌های چندفروشنده به‌صورت خودکار است. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا منابع اطلاعاتی داخلی خود را برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات کارآمدتر، تجزیه‌ و تحلیل کنید.

قابلیت توسعه

از جمله مزایای مهم vRealize قابلیت توسعه آن است. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا فضای ابری را برای کار با زیرساخت‌ها و فرایندهای فناوری اطلاعات خود سازگار کرده و گسترش دهند. این کار در درازمدت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و ریسک‌های مختلف شود.

 

آموزش جامع vROps

آموزش vROps را با این پرسش آغاز می‌کنیم که اصلاً منظور از vROps یا vRealize چیست؟ به زبان ساده، vROps یک ابزار نیمه مستقل VMware است که از هوش مصنوعی برای کمک به نظارت، عیب‌یابی و مدیریت انواع محیط‌های مجازی استفاده می‌کند. این نرم‌افزار را می‌توان به‌عنوان یک سرویس مستقل خرید و از مزایا و قابلیت‌های آن استفاده کرد.

vROps داده‌ها را از هر شیء در سراسر محیط مجازی جمع‌آوری و سپس آن‌ها را ذخیره‌سازی و تجزیه ‌و تحلیل می‌کند. در ادامه نرم‌افزار از این داده‌های جمع‌آوری شده بهره می‌برد تا هرگونه مشکلی را شناسایی و حل کند. vROps می‌تواند مشکلات را قبل از تیم IT یا حتی مشتریان شناسایی کرده و به شما در مورد هر خطایی که ممکن است در مسیر رخ دهد، اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

ویژگی‌های اصلی آموزش vROps

یکی دیگر از نکاتی که در آموزش vROps باید به آن اشاره کرد، نحوه بهره بردن حداکثری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم‌افزار است. به‌صورت کلی می‌توان گفت که سه ویژگی اصلی vROps عبارت هستند از مانیتورینگ ابری جامع، کنسول بومی و نماهای federated. در ادامه به توضیح این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  1.  نظارت ابری جامع تفاوت بین ابرهای عمومی و ابرهای خصوصی را می‌داند و از تجزیه ‌و تحلیل هوش مصنوعی برای همه داده‌ها در کل زیرساخت شما استفاده می‌کند.
  2. یک کنسول بومی با درنظرگرفتن vSphere، VMware Cloud و vSAN ساخته شده و دارای ابزاری دقیق و یکپارچه است که با اکثر محصولات مجازی VMware کار می‌کند.
  3. نماهای federated به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات را بر اساس مراکز داده و نمونه‌های vROps جدا از هم تقسیم‌بندی کنید.

 

آشنایی با معماری vRealize

بخش بعدی در آموزش vRealize آشنایی با معماری این سیستم است. معماری vRealize به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ردیابی چندین منبع داده را به طور هم‌زمان دارد و پیش‌بینی رفتار هر شیء را در پارامترهای آن ممکن می‌سازد. برای اطمینان از در دسترس ‌بودن و مقیاس‌پذیری بالا، معمولاً چند نوع گره مدیر vRealize وجود خواهد داشت:

  •  گره اصلی که به‌عنوان گره اولیه شناخته می‌شود. این گره قادر به جمع‌آوری و تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها بوده و برای مدیریت سایر گره‌ها از آن استفاده می‌شود.
  •  گره کپی که استفاده از آن اختیاری بوده و می‌تواند برای اهداف در دسترس بالا ایجاد شود.
  •  گره داده نیز یک گره اضافی در استقرارهای بزرگ‌تر است و برای کمک به جمع‌آوری و تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.
  • گره جمع‌کننده از راه دور که بخشی از خوشه تجزیه‌ و تحلیل نبوده، اما در پاره‌ای از مواقع در استقرارهای توزیع شده برای پیمایش فایروال‌ها، کار با منابع داده از راه دور و بهینه‌سازی پهنای باند موردنیاز است.
 

نتیجه‌گیری

امروزه آموزش vROps برای تمامی افرادی که کسب ‌و کارهایی مجازی را اداره می‌کنند ضروری شمرده می‌شود؛ چرا که vRealize را می‌توان یک نرم‌افزار بسیار سودمند و حیاتی برای کسب‌وکارهایی که در فضای ابری و با شبکه‌ها و سرورها کار می‌کنند، دانست.

در این مقاله درباره ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. VMware vRealize Operations Manager برای ارائه مدیریت عملیات هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند فرایندهای خود را ساده و محیط را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

چه رتبه ای می‌دهید؟

میانگین ۵ / ۵. از مجموع ۱

اولین نفر باش

title sign
دانلود مقاله
آشنایی با نرم‌افزار VMware vRealize Operations
فرمت PDF
7 صفحه
حجم 1 مگابایت
دانلود مقاله
title sign
معرفی نویسنده
تیم فنی نیک آموز
مقالات
324 مقاله توسط این نویسنده
محصولات
0 دوره توسط این نویسنده
تیم فنی نیک آموز
پروفایل نویسنده
title sign
دیدگاه کاربران

هر روز یک ایمیل، هر روز یک درس
آموزش SQL Server بصورت رایگان
همین حالا فرم زیر را تکمیل کنید
دانلود رایگان جلسه اول
نیک آموز علاوه بر آموزش، پروژه‌های بزرگ در حوزه هوش تجاری و دیتا انجام می‌دهد.
close-link
ثبت‌نام دوره‌های آنلاین تابستانه نیک‌آموز شروع شد 🏄
مشاهده سرفصل و رزرو رایگان
close-image