هوش مصنوعی در دات نت: توسعه‌ای با همکاری OpenAI

هوش مصنوعی در دات نت: توسعه‌ای با همکاری OpenAI

نوشته شده توسط: تیم فنی نیک آموز
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آخرین بروزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۴
(۳)

کتابخانه رسمی OpenAI برای دات نت منتشر شد. با این کتابخانه، می‌توانید به‌سادگی از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI در برنامه‌های دات نت خود استفاده کنید. خبرهای هیجان‌انگیز در رویداد Build 2024 مایکروسافت، حکایت از همکاری مایکروسافت با هوش مصنوعی OpenAI در توسعه کتابخانه رسمی دات نت دارد. این کتابخانه، به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی از قابلیت‌های قدرتمند OpenAI، ازجمله امکانات جدیدترین پرچم‌دار آن، یعنی GPT-4o ، در پروژه‌های خود استفاده کنید. 

اگر جزو توسعه‌دهندگان همه‌فن‌حریف هستید و هنوز بوق و کرنا این خبر شما را به هیجان نیاورده است، پس احتمالاً هنوز از فناوری‌های AI استفاده نکردید. با توسعه کتابخانه دات نت و همکاری آن با هوش مصنوعی، شما می‌توانید در کنار توسعه‌دهندگان پایتون و جاوا اسکریپت، از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی OpenAI بهره‌مند شوید و آن را با برنامه‌های خود ادغام کنید. 

ویژگی های نسخه جدید کتابخانه OpenAI برای دات نت

به افتخار این همکاری، تیم OpenAI نسخه‌ اولیه‌ کتابخانه‌ رسمی NET. خود، یعنی version 2.0.0-beta.1 را با امکانات فوق‌العاده منتشر کرده است. برخی از این امکانات عبارت است از:

  • سرعت و سهولت استفاده با API های همزمان و غیرهمزمان: انعطاف‌پذیری و کارایی را باهم داشته باشید.
  • دسترسی به تکمیل‌های لحظه‌ای با IAsyncEnumerable<T>: کدهای بهینه‌تر و روان‌تر بنویسید و نتایج را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کنید.
  • دسترسی کامل به تمام قابلیت‌های OpenAI: از دستیارهای هوشمند نسخه‌ ۲ گرفته تا تکمیل چت؛ هر آنچه نیاز دارید در این کتابخانه پیدا می‌شود.
  • سازگاری با GPT-4o، جدیدترین مدل پیشرفته‌ OpenAI: با قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی OpenAI کار کرده و مرزهای توسعه‌های خلاق را جابه‌جا کنید.
  • قابل توسعه برای جامعه‌ برنامه‌نویسان: کتابخانه‌ OpenAI بستری برای نوآوری شماست. به‌راحتی می‌توانید کتابخانه‌های شخصی خود را روی آن بنا کنید.

البته شما نیز به‌عنوان توسعه‌دهنده می‌توانید به کتابخانه‌های موردعلاقه خود از جامعه دات نت، رنگ عمل بپوشانید. مثل Betalgo.OpenAI توسط Betalgo یا OpenAI-DotNet که توسط RageAgainstThePixel معرفی شد. با وجود عرضه‌ پکیج رسمی OpenAI، هنوز هم فرصت‌های بسیاری برای کتابخانه‌های ساخته‌شده توسط جامعه دات نت وجود دارد تا ارزش بیشتری را خلق کنند.

قدم بعدی برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دات نت

برای همراه‌شدن در این مسیر، شما می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید و از قابلیت‌های اضافه‌شده به کتابخانه لذت ببرید:

  1. از کتابخانه استفاده کنید: برای این همراهی کافی است کتابخانه OpenAI دات نت را نصب و با ویژگی‌های مختلف آن کار کنید. به این‌ترتیب، خواهید فهمید از دست این کتابخانه چه کارهایی برمی‌آید.
  2. به انجمن توسعه بپیوندید: در گیت‌هاب می‌توانید با سایر توسعه‌دهندگان ارتباط برقرار کنید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید، مشکلات را گزارش دهید و در بحث‌های مختلف شرکت کنید. برای ورود به این جامعه، روی این لینک کلیک کنید.
  3. در یک لایو استریم شرکت کنید: روز ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)، ساعت ۱۰ صبح به وقت PDT (اقیانوسیه) و ۱۷:۳۰ به وقت ایران، در رویداد آنلاین NET AI Community Standup. شرکت کنید، سؤال بپرسید، درباره کتابخانه یاد بگیرید و ازطریق نسخه دمو، با قابلیت‌های آن آشنا شوید.

با این اقدامات، نه‌تنها دانش خود را در هوش مصنوعی تقویت می‌کنید، بلکه می‌توانید در توسعه این فناوری با جامعه دات نت همراه شوید.

چه رتبه ای می‌دهید؟

میانگین ۴ / ۵. از مجموع ۳

اولین نفر باش

title sign
معرفی نویسنده
تیم فنی نیک آموز
مقالات
294 مقاله توسط این نویسنده
محصولات
0 دوره توسط این نویسنده
تیم فنی نیک آموز
پروفایل نویسنده
title sign
معرفی محصول
دوره Full Stack .NET Developer (آموزش طراحی وب و ASP.NET Core)
علیرضا ارومند

دوره Full Stack .NET Developer

3.900.000 تومان 2.340.000 تومان
title sign
دیدگاه کاربران

تا ۵۰% تخفیف، ثبت‌نام دوره‌های آنلاین و کارگاه‌های هیجان انگیز در الکامپ ۲۷ 
یادگیری را با تخفیف شروع کن!!
close-image